Translate

viernes, 6 de septiembre de 2013

EL PRESIDENTE SIRIO

     Bachar Al-Assad ha comenzado  ha desplazar su arsenal a emplazamientos subterráneos  en previsión del ataque de los EEUU. Así lo informa el canal 10 de Israel.
 Entre las armas desplazadas se encuentran las ojivas químicas. El proceso se hace a toda velocidad  pues en Damasco saben que el ataque , retrasado, se producirá con el voto del Congreso.
  Son instalaciones subterráneas similares a las hechas por Irán en la cercanía de Qom , para proteger sus instalaciones nucleares .  No es por coincidencia, son instalaciones hechas por Irán y Corea del Norte.
 Las informaciones señalan que el régimen de Assad ha colocado metódicamente a sus detenidos en las zonas consideradas posible blanco del ejército americano.
  El ejército se dispersa por zonas muy pobladas para disuadir a los americanos  o aumentar los daños a civiles si bombardean.




 
 
 
 
האם דחיית המתקפה תעלה לאובמה ביוקר? דחיית המהלומה הצבאית על סוריה תחייב את צבא ארצות הברית לתקוף גם באמצעות הפצצה אווירית ולא רק באמצעות טילים שישוגרו מהים, במידה והיא רוצה לפגוע באופן משמעותי ביכולת הנשק הכימי של אסד. זאת מכיוון שהזמן שנתן אובמה לנשיא הסורי אפשר לו להעביר אמצעי לחימה מתקדמים לבונקרים תת-קרקעיים.

בשבוע האחרון טענו גורמי הביטחון האמריקניים כי תזמון מבצע הענישה כנגד מטרות צבא סוריה וסמלי השלטון, בעיקר נגד מפקדות השלטון החולשות על ארסנל הנשק הלא קונבנציונאלי, לא ישפיע על מטרות המבצע וכי המבצע יכול לצאת לפועל גם בעוד חודש. אולם מידע זה נכון רק בהנחה שבוושינגטון, תכננו מראש לעשות שימוש במטוסי קרב ולא רק באמצעות ירי מאסיבי של  טילי טומהוק ממשחתות הצי האמריקני המשייטות במזרח הים התיכון.

 
משמאל: המתקן הגרעיני בקום שבאיראן, מימין: בונקר בסוריה
 משמאל: המתקן הגרעיני בקום שבאיראן, מימין: בונקר בסוריה   צילום: רונן סולומון 
 
פרסומת
 
מאז היוודע הרצון של אובמה לתקוף בסוריה החלו אנשיו של אסד לשנע אמצעי לחימה מתקדמים, בהם כנראה גם ראשי קרב כימיים, מהבונקרים הרגילים אל תוך מתקנים תת קרקעיים הפרוסים באזור. השינוע הואץ כשבדמשק הבינו כי תכנית התקיפה לא תפתיע אותם ותצא לפועל בהתראה של ימים, והיא תכלול את כל המרחב בו פעלה חטיבה 155, שהייתה אחראית לירי הרקטות הכימיות על פרבריה המזרחיים והמערביים של הבירה דמשק.

חטיבה 155 חולשת על שורה של מחסני טילים וארטילריה המסוגלים לשאת גם ראשי קרב כימיים. בעתות שיגרה רוב התשתיות שלה פרוסות או מאוחסנות בבונקרים חצי גלויים, אולם לימי מלחמה בנתה סוריה בסמוך לבסיסים גם מתקנים תת-קרקעיים בעומק הרים. מתקנים אלו דומים במאפייניהם לאלו שבנתה איראן ליד העיר קום על מנת לשמר את מתקניה הגרעיניים מפני תקיפה.

הדמיון הזה אינו מקרי. רוב התשתיות התת קרקעיות בסוריה נבנו בסיוע  איראני וצפון קוריאני, ונשלטות על ידי יחידות העילית של צבא סוריה המופקדות גם על אבטחת הנשק הכימי.

דוגמא נוספת למתקן תת קרקעי, החשוד כבעל קשר לפרויקט הנשק הבלתי קונבנציונאלי של אסד, נמצאת ליד העיר מסיאף, שנמצאת במחוז חמאת שבמערב סוריה. באזור זה בה בנתה סוריה בעומקו של ההר מחסנים המשמשים כנראה לאחסון ציוד וחומרים גרעיניים הקשורים לפרויקט הכור שנהרס באל-קיבאר.

 
טיל טומהוק משוגר ממשחתת אמריקנית. לא יצליח לחדור את הבונקרים
 טיל טומהוק משוגר ממשחתת אמריקנית. לא יצליח לחדור את הבונקרים   צילום: רויטרס 

No hay comentarios:

Publicar un comentario