Translate

martes, 5 de noviembre de 2013

Judíos griegos y el Holocausto: Tesalónica.


Más de 48.000 sefardíes de Salónica fueron enviados a los campos de concentración nazis. Cerca del 98% de los habitantes judíos de la ciudad murieron durante la guerra. Únicamente los judíos de Polonia sufrieron una mortalidad tan elevada.



Testimonio de un superviviente: 
"Torni a un Saloniko destruido. Esperava topar a mi ermano adoptado ma de rumores entendi ke el murio de malaria en Lublin. Ya savia ke mis djenitores fueron kemados en sus primeros dias en el kampo de eksterminasion de Aushwitz. Estava solo. Los otros prizonieros ke estavan kon mi no tenian mas a dinguno. En akeyos dias me ati a una djovena ke avia konosido en Bruxelles. No mos despartimos el uno del otro. Los dos eramos reskapados de los kampos. Despues de kurto tiempo mos kazimos, dos refujiados ke no tenian nada, no avia mizmo un rabino para ke mos de la bindision. El direktor de una de las eskolas djudias sirvio de rabino i mos kazo i ansina empesi en una mueva vida."
Traducción: 
" Volví a una Salónica destruida. Esperaba encontrar a mi hermano adoptivo, pero oí decir que murió de malaria en Lublin. Ya sabía que mis padres fueron quemados durante sus primeros días en el campo de exterminación de Aushwitz. Estaba solo. Los otros prisioneros que estaban conmigo no tenían a nadie más. En aquellos tiempos me uní a una joven que había conocido en Bruselas. No nos separamos el uno del otro. Los dos habíamos escapado de los campos. En breve, nos casabámos, dos refugiados que no tenían nada, ni siquiera había un rabino para que nos bendijera. El director de una de las escuelas judías sirvió de rabino y así empezabámos una nueva vida."



No hay comentarios:

Publicar un comentario